Naše služby - NESPA

NESPA, spol. s.r.o.

NEMOVITOSTI A JEJICH SPRÁVA
Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

 
    Nabízíme tak trochu jinou správu vašeho domu, bytového družstva nebo SVJ, založenou na více než pětadvacetiletých zkušenostech při správě a provozu domovního fondu např. i v hodnotě cca 3,5 mld. Kč:
  • Žádný diktát, nýbrž spolupráci a podporu při rozhodování statutárních zástupců. Uvědomujeme si moc dobře, že odpovědnost, nejen právní nebo trestní, ale zejména morální, je právě na nich. To oni musí svá rozhodnutí obhájit před sousedy, které dnes a denně potkávají na chodbě domu.
  • Znalosti práva občanského, korporátního i pracovního, a to zejména v oblasti nájemních vztahů nebo bytového vlastnictví a bytového družstevnictví.
  • Snadné získání zkušeností jiných a odjinud, aneb proč se o tato kamna spálit, když už se spálil někdo jiný.
  • Spolupráce s několika advokátními kancelářemi je předností ve chvíli, když některý z advokátů z různých důvodů nemůže převzít zastoupení.
  • Přehled o finančních produktech je výhodou ve chvíli, kdy bude třeba získat zajímavé podmínky vedení účtu, změnit banku, požádat o úvěr, sjednat potřebná pojištění apod.
 

Jako základní rozsah správy domu a SVJ nabízíme:

V oblasti organizační a administrativní činnosti:
  • Evidence osob – vlastníků jednotek, nájemců, podnájemníků, osob bydlících v bytech
  • Evidence dluhů, zpracování podkladů pro přípravu žalob na jejich zaplacení a vymožení
  • Upomenutí dlužníků
  • Lustrace dlužníků v insolvenčním rejstříku
  • Zajištění aktualizace pojistných smluv, spolupráce s makléři nebo pojišťovnami
  • Administrativní zajištění schůzí vlastníků, zejména spojených se změnou stanov nebo volbami do výboru, v počtu do dvou schůzí ročně
  • Podpora výboru při jeho jednáních, konzultace vztahující se k běžným provozním záležitostem
  • Komunikace se správou sociálního zabezpečení, finančním úřadem a zdravotními pojišťovnami
  • Podpora při kontrolách na správě sociálního zabezpečení, finančním úřadě a zdravotních pojišťovnách
  • Vedení osobní evidence, uzavírání pracovních smluv a dohod
  • Spolupráci s výborem SVJ při zajišťování a vyhodnocení cenových nabídek na opravy, rekonstrukce, údržby, dodávky služeb apod.
 
V oblasti ekonomické činnosti:
  • Předpisy veškerých úhrad za užívání jednotek, záloh na dodávku služeb, poplatků, příspěvků, sankcí, úroků, penále apod. a jejich změny
  • Evidence došlých a odeslaných plateb, vedení pokladny
  • Komunikace s Českou poštou (SIPO, PkB), komunikace s bankami (inkaso, úhrady)
  • Vedení jednoduchého a podvojného účetnictví
  • Vedení mzdové agendy a mzdového hlášení a výkaznictví o členech výboru
  • Přehledy o příjmech a výdajích
  • Potvrzení o příjmech plynoucích z domu pro vlastníky jednotek
  • Vedení evidence hmotného a nehmotného majetku
  • Fakturace odběratelům do 25 faktur ročně

V oblasti technické a provozní:
  • Vedení pasportu domu
  • Vedení evidence bytových jednotek a nebytových prostor
  • Vedení evidence revizí, spolupráce při zajištění odstranění závad
  • Spolupráce při plánování oprav, zajištění oprav, reklamací
  • Podpora při likvidaci pojistných událostí
  • Podpora při uzavírání smluv s dodavateli energií a služeb – studená a teplá voda, topení, elektřina společných prostor, úklid, servis bytových vodoměrů, servis elektronických indikátorů topných nákladů apod.
  • Podpora při kontrole a odsouhlasení fakturace dodavatelů, příprava příkazu k úhradě
  • Podpora při přípravě veškerých oprav a investic
 
Tento základní rozsah našich služeb nabízíme za ujednanou měsíční cenu za jednotku (byt, nebyt), kdy základem ceny je celkový součet počtu bytových a nebytových jednotek. Nejsme plátci DPH.
 
 
Co dále můžeme nabídnout:
  • Zastupování při jednáních nebo případných kontrolách na správě sociálního zabezpečení, finančním úřadě a zdravotních pojišťovnách na základě plné moci, jednorázové nebo dlouhodobé
  • Zastupování při jednání s dodavateli popř. odběrateli na základě plné moci, jednorázové nebo dlouhodobé
  • Zastupování při jednání s úřady
  • Přímé zadávání příkazů k úhradě odsouhlasených plateb
  • Spolupráci s advokátem nebo daňovým poradcem
  • Zasílání předžalobní výzvy dlužníkům
  • Zpracování podkladů pro přihlášku do insolvenčního řízení
  • Administrativní zajištění schůzí vlastníků pro třetí a další schůzi v kalendářním roce
  • Osobní účast na jednáních výboru SVJ
  • Rozúčtování nákladů na dodávku služeb a vyúčtování záloh na ně (zpravidla zpracovává i fakturuje externí firma)
  • Sestavení přehledů a výkazů pro potřeby jednání se státem nebo bankami, i úvěrujícími
  • Vedení mzdové agendy a mzdového hlášení a výkaznictví pro nečleny výboru
  • Fakturace odběratelům, 26. a další faktura v kalendářním roce
  • Na ceně těchto dalších služeb se jistě dohodneme. Nabízíme buď účtování ve sjednané hodinové sazbě, nebo paušální platbu.
 
 
Co určitě nabídnout nemůžeme a proč:
  • Poskytování právního poradenství, nejsme totiž advokáti. Jen ti smějí za úplatu poskytovat právní rady. Vhodného advokáta jsme připraveni doporučit a s ním pak spolupracovat na vyřešení problému. Jeho služby, pokud by nedošlo k jiné dohodě, bychom bez přirážky přeúčtovali.
  • Poskytování daňového poradenství, nejsme totiž daňoví poradci. Jen ti smějí za úplatu poskytovat daňové poradenství. Jsme připraveni pomoci při výběru daňového poradce a s ním pak spolupracovat. Jeho služby, pokud by nedošlo k jiné dohodě, bychom bez přirážky přeúčtovali.
  • Provedení jakýchkoli oprav nebo rekonstrukcí; omlouváme se, ale na tuto oblast služeb se nespecializujeme. Máme ale přehled o řemeslnících v našem okolí a umíme spolupracovat na výběru toho právě potřebného. S vybraným řemeslníkem, je-li to třeba, budeme spolupracovat na organizačním, projektovém nebo administrativním zajištění opravy nebo rekonstrukce. S některými „řemeslníky“ máme i negativní zkušenosti, i o ty se rádi podělíme.
  • Pohotovostní službu; omlouváme se, ale ani toto není oblast služeb, na kterou se specializujeme. Umíme ale vhodné dodavatele této služby doporučit.
  • Dodávat elektřinu, plyn, teplo, vodu; omlouváme se, ale nejsme dodavatelé ani distributoři těchto komodit, ani jejich obchodní zástupci. Jsme ale připraveni spolupracovat na výběru vhodného dodavatele a jeho produktu, a poskytnout podporu při případném procesu jeho změny v případech, kdy je to možné. U dodavatelů s přirozeným monopolem jsme připraveni poskytnout podporu při sjednávání smlouvy o dodávkách.
  • Prodej vaší nemovitosti. Nejsme běžná realitní kancelář, která obchoduje s nemovitostmi nebo jejich prodej nebo nájem či podnájem za úplatu zprostředkovává. Na tuto část služeb realitního trhu se nespecializujeme. Pokud však jste naším klientem v oblasti správy nemovitosti, rádi vám pomůžeme i s tímto.

 
Pro vzájemnou spolupráci budeme zejména potřebovat:
  • Nastavit pravidla vzájemné komunikace, nejlépe elektronické
  • Možná bude třeba se občas vidět
  • Bude třeba nám občas zpřístupnit dům a všechny jeho prostory, vyjma pronajatých – nevylučujeme ale, že může být nutné nebo vhodné se podívat i do nich – též sklepy, půdy, střechy, pozemky okolo
  • Budeme potřebovat „vidět“ do vašich bankovních účtů a do vaší pokladny, ideálně on-line
  • Budeme potřebovat od vás dostávat včasné a úplné informace, které se týkají domu, jeho provozu a správy
 
V případě nejasností nás neváhejte kontaktovat, jsme připraveni zodpovědět Vaše dotazy.
 
Těšíme se na spolupráci
 
Mgr. Zbyněk Ulrich a Ing. Petr Schneider, MBA, spolumajitelé firmy
 
 
 

Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky